video prodüksiyon şirketi

ABD'de Internet Reklamcılığı Gelirleri Öngörüleri Tutturdu ve 31 Milyar Dolara Ulaşarak Rekor Kırdı

ABD'de Internet Reklamcılığı Gelirleri Öngörüleri Tutturdu ve 31 Milyar Dolara Ulaşarak Rekor Kırdı Internet reklamcılığı üzerine çalışma ve araştırmalar yapan IAB (Internet Advertising Bureau) dün yayınladığı raporunda ABD'deki toplam internet reklamcılığı gelirlerinin 2011 yılı sonunda 31 Milyar Dolara ulaştığını açıkladı. IAB'nin araştırmasına göre bu gelirlerin dağılımında %46,5'lik pay ile (14,76 milyar Dolar) arama bazlı reklam formatı ilk sırayı almakta. Ancak yine aynı rapora göre mobil internet reklamcılığı inanılmaz bir hızla büyüyor. IAB'nin yayınladığı rapor, aslında Ocak ayında verdiğimiz bir haberi [1] doğrular nitelikte. Söz konusu haberimizde, eMarketer'dan alınan değerleri vermiş ve 2016 yılına dek reklamcılık sektörünün nasıl şekilleneceğiyle ilgili çeşitli firmalarının öngörülerini yayınlamıştık. IAB, 2011 öngörülerinin hemen hemen gerçekleştiğini ve online reklamcılığın ABD'de 31 milyar Dolar gelir getirdiğini yayınladı. Raporda verilen konu başlıkları ise online reklamcılık türlerine göre gelir dağılımları ve büyüme gösteren reklamcılık türleri. Rapora göre ABD'deki online reklam pastasındaki aslan payını 14,76 milyar Dolar ile arama kategorisi alıyor. İkinci sırada ise 2,58 milyar Dolar ile online seri ilanlar ve dosya ilanlar gelmekte. 2011'de en ciddi büyümeyi kaydeden kategori ise 1,6 milyar Dolarlık bir paya ulaşan mobil kategorisi. Online reklam yayınlanma türlerinde ise performans tabanlı reklamların 20,5 milyar Dolar ile %64,6'lık bir payı oluşturduğu, görüntülenme tabanlı reklamların ise 10 milyar Dolar ile %31,3'lük bir paya sahip olduğu belirtilmekte. Online reklamcılık, hızla yükselmeye devam ediyor. Analist firmalar, ABD'de bu pazarın 2010 yılında 39,5 milyar Dolara ulaşacağı ve 2016 yılında 60 Milyar Dolar barajını geride bırakacağı öngörüsünde bulunmaktalar. Ancak bu pazarı asıl hareketlendirecek şeyin reklam yayınlama metotlarının değişmesi olacağı söyleniyor ve önümüzdeki dönemde arama motoru reklamcılığının artık çok daha az konuşulacağı öngörülüyor.